شهردار منطقه یک ساری:

سامانه 137 زمینه ساز مشارکت شهروندان در اداره شهر

کد خبر : 681716 مرداد 1397اخبار 0
شهردار منطقه یک به اهمیت پیام های شهروندی از طریق سامانه 137 و ضرورت پیگیری درخواست های شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: هر پیام یا درخواستی که از طریق این سامانه برای پیگیری و اجرا ابلاغ می شود به منزله ابلاغ دستور از سوی شخص شهردار تلقی شده و در اسرع وقت ملزم به پیگیری آن خواهیم بود
سامانه 137 زمینه ساز مشارکت شهروندان در اداره شهر

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، جلسه هم اندیشی در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان در حوزه 137 و تسریع پاسخگویی به پیام‌های دریافت شده به ریاست شهردار منطقه و مسئولان ذیربط در شهرداری منطقه یک برگزار شد .

 

امید ذاکری، شهردار منطقه یک ساری در این جلسه، مشارکت شهروندان در اداره شهر را عامل ارتقاء شهر در كليه حوزه ها و واحدهاي شهرداري دانست و بیان داشت: واحدهای مربوطه باید بصورت جدی و با اهتمام بیشتر در راستای ایجاد تعامل با شهروندان که با تعهد به مسئولیت های اجتماعی، نسبت به رویدادهای شهر خود حساس هستند، جهت مرتفع نمودن مشکلات در اسرع وقت اقدام نمایند .

 

وی افزود: واحد سامانه ارتباط مردمي ۱۳۷ با هدف دريافت ديدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مديريت شهري و ايجاد ارتباط بيشتر شهروندان با مديران ارشد شهرداري راه اندازي شده است كه از طريق آن مي توان ديد بهتري نسبت به فعاليت هاي خدماتي در سطح شهر داشت و شهري پويا و زيبا كه درخور مركز استان باشد ايجاد كرد .

 

 

این مسئول به اهمیت پیام های شهروندی از طریق سامانه 137 و ضرورت پیگیری درخواست های شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: هر پیام یا درخواستی که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی شهرداری برای پیگیری و اجرا ابلاغ می شود به منزله ابلاغ دستور از سوی شخص شهردار تلقی شده و بنده و کلیه همکاران موظف به رسیدگی به آن در اسرع وقت خواهیم بود.

 

با اشاره به اینکه تمامی واحدهای مسئول در منطقه باید دغدغه لازم را نسبت به انجام وظایف محوله و رفع و رجوع معضلات شهری داشته باشند، خاطر نشان کرد: درخواست‌های شهروندانی که از طریق سامانه137 ارسال می گردد باید بر اساس  اولویت بندی صورت گرفته در حوزه های عمرانی و خدمات شهری بلافاصله به واحد مربوطه ارجاع داده می شود و در کمترین زمان ممکن، نسبت به  هدایت عوامل اجرایی برای رفع سریع و فوری مشکلات ملموس در سطح شهر با بهره گیری از کلیه تجهیزات و امکانات با پیگیری عملیاتی و میدانی، نظارت دقیق بر اجراء و صحت عمل و نیز بازرسی هوشمندانه جهت پاسخگویی صحیح و موثر به پیام های شهروندان اقدام خواهد شد و لازم است نتایج آن با مستندات مربوطه ارائه و گزارش گردد .

 

در پایان شهردار منطقه یک راه اندازی این سامانه را یکی از بهترین روش های ارتباط مستقیم شهروندان  با شهرداری در راستای مشارکت آنان در اداره شهر دانست و گفت : سامانه ۱۳۷ با تكيه بر اهميت اصول شهروند مداري در ساختار شهرداري فعال شده است كه به نحو مطلوبي زمینه ساز افزایش مشاركت هاي مردمي نيز گردیده است.

 

شایان ذکر است، بر اساس آمار سامانه 137، بهسازي آسفالت، جدول گذاري، جمع آوري زباله، کنترل و نظارت، سد معبر و لايروبي از جمله دغدغه هاي شهروندان از طریق این سامانه ارتباطی است كه همواره اقدامات لازم توسط واحدهاي مربوطه در شهرداری ساری در خصوص رفع مشکلات صورت خواهد گرفت.

 

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

رادیو شهروند
نقدهای شایسته
مجله شهروندی
چندرسانه ای
تجارب شهرهای موفق دنیا
ارسال تصویر
تصاویر شهر را برای ما ارسال کنید