عملگرایان در آینه عملگرایی؛

سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری در جمع برترین‌های کشور طی پنج سال گذشته

کد خبر : 67517 مرداد 1397اخبار 0
سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری در سایه اجرای برنامه همفکری با رانندگان و همدلی با مسافران یکی از موفق ترین ناوگان‌های حمل و نقل شهری را در کشور ساماندهی کند تا جایی که در برخی امور توانسته است در صدر ناوگان‌های استان‌های شمالی و برخی امور دیگر پس از ناوگان حمل و نقل شهری تهران قرار بگیرد
سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری در جمع برترین‌های کشور طی پنج سال گذشته

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، حمیدرضا فضل الله نژاد، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مرکز مازندران طی مصاحبه ای ضمن تشریح فعالیت های این سازمان گفت: از آنجایی که عصر ما عصر "تاکید بر حمل و نقل عمومی برای مناسب سازی ترافیک" تلقی می شود، ناگزیر باید در گام نخست اعتماد شهروندان به ناوگان حمل و نقل شهری که همان حمل و نقل عمومی است را جلب کرد تا گرایش به استفاده از این ناوگان همگانی شود. برای تحقق این امر مهم نیز باید ناوگان مورد نظر از دو خصوصیت روزآمدی و کارآمدی برخوردار باشد بنابراین از لحظه قبول مسئولیت در سازمان تاکسیرانی برنامه ریزی برای "روزآمدی و کارآمدی" ناوگان تاکسیرانی را آغاز کردیم.

 

وی ضمن بیان این مطلب که با شعار"همفکری با تاکسیرانان و همراهی با شهروندان" نقشه راه سازمان جهت تحول آفرینی در ناوگان حمل و نقل شهری را ترسیم کردیم افزود: البته سازمان‌ها و فاکتورهای دیگری هم باید شریک راه می شدند تا اعتماد عمومی به حمل و نقل عمومی تحقق یابد؛ اما آنچه سهم و مسئولیت ما بود با سرعت دنبال شد و سازمان با همفکری و همدلی رانندگان و شهروندان توانست گام های بلندی بردارد از جمله اینکه با همکاری سازمان فاوای شهرداری ساری، سازمان تاکسیرانی مرکز مازندران برای اولین بار در کشور کارت الکترونیکی را برای پرداخت کرایه تاکسی در اختیار شهروندان قرار داد؛ یا اقدام مهم دیگر سازمان، نوسازی و خارج کردن تاکسی های فرسوده بود که با افتخار اعلام می کنم نسبت به تعداد تاکسی ها ما پس از تاکسیرانی تهران بیشترین تعداد تاکسی را نوسازی کردیم.

 

فضل الله نژاد نقش رفتار و شیوه برخورد رانندگان با مسافر و ضرورت ایمن سازی تاکسی ها را در اعتماد آفرینی شهروندان به ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار مهم توصیف کرد و افزود: برای هر دو مورد فوق ما طرح و برنامه داشته و داریم؛ تا جایی که بصورت هفتگی کلاس های فرهنگی و آموزشی برگزار می کنیم؛ ضمن آنکه با همکاری سازمان آتش نشانی، تمام رانندگان برای مقابله با حوادث آموزش دیدند و همه تاکسی ها مجهز به کپسول اطفای حریق هستند. البته چون شهردار محترم بر لزوم توجه به صنعت توریسم تاکید دارند ما برنامه های جامعی انجام دادیم و برای گردشگران خارجی سرویس هایی در نظر گرفتیم که داشتن دانش زبان بین المللی توسط رانندگان این سرویس ها یکی از ویژگی های بارز آن است.

 

وی سپس ساماندهی سرویس مدارس را که مورد توجه خانواده ها می باشد، مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر این که سرویس مدارس سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری رتبه نخست را در استان کسب کرده است گفت: تمام هشتصد دستگاهی که سرویس فوق را انجام می دهند برچسب دارند و رانندگان آن‌ها از کارت سلامت برخوردارند.

 

این مسئول در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به پرسشی در پیوند با اقدامات انجام شده برای تاکسیرانان خاطر نشان کرد: همینجا اعلام می کنم توجه به امور رفاهی تاکسیرانان همیشه مدنظر شهردار محترم بوده و ایشان مدام تذکر می دهند که هر کاری می توانیم برای این عزیزان انجام دهیم؛ سازمان نیز برغم محدودیت ها، اقداماتی انجام داده است که تخفیف های 50 درصدی در بحث اقامتگاه در مشهدالرضا(ع) یا آزمایشگاه طبی و تعمیرگاه خودرو از آن جمله می باشد؛ اما مهم‌ترین گام سازمان رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگانی است که از سال 90 به بعد بیمه شدند. اما در کل کشور تاکسیرانان مشکلاتی پیدا کردند؛ در این خصوص شهردار محترم با مجلس و برخی مراجع نامه نگاری کردند که بسیار موثر بود و خوشبختانه از 400 راننده ای که مشکل پیداکردند 220 نفر رفع مشکل شد و برای 180 نفر دیگر هم در حال رایزنی هستیم؛ ناگفته نماند که در مقوله بیمه تکمیلی، بیمه دندان پزشکی با 40 درصد تخفیف یا مشاوره پزشکی هم کارهای خوبی برای رانندگان انجام شده است.

 

فضل الله نژاد سپس به الحاق ده روستا به شهرداری و سرویس هایی که برای ساکنان آن‌ها در نظر گرفته شد پرداخت و تصریح کرد: جهت هرچه کاراتر و امن تر شدن ناوگان تاکسیرانی اقدام به ایجاد کانالی در شبکه های مجازی کردیم که در آن اشیای بجا مانده در تاکسی ها اطلاع رسانی می شود؛ یا برای ارتباط شهروندان با سازمان سامانه پیامکی 30002223242500 را در نظر گرفتیم تا نظرات و حتی شکایات خود را از این طریق مطرح کنند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ساری در پایان پیرامون ساری کارت و عدم استفاده احتمالی برخی از تاکسیرانان هم تاکید کرد: با قاطعیت می گویم تمام تاکسی های ساری مجهز به دستگاه مورد استفاده ساری کارت هستند و هر دستگاهی هم که مشکل داشته باشد بلافاصله تعمیر یا جایگزین می شود و باز اعلام می کنم تمام مبالغی که با ساری کارت به حساب رانندگان می رود ساعت 24 با فشار دادن یک دکمه به حساب آن‌ها رفته و قابل برداشت است؛ بنابراین شهروندان مطلع باشند تمام تاکسی ها باید از ساری کارت استفاده کنند؛ پس چنانچه با خلاف این امر مواجه شدند از طریق سامانه فوق یا ماموران حاضر در معابر اطلاع دهند تا برخورد شود؛ البته با اقدامات فرهنگی و تشویقی مثل اهدای جایزه به مسافران و رانندگانی که بیشترین استفاده را از ساری کارت داشته یا دارند روند استقبال از ساری کارت رشد چشمگیری دارد اما امید به روزی داریم که ساری کارت یگانه ابزاری باشد برای پرداخت کرایه تاکسی یا هر سرویس دیگری که این کارت ارائه می دهد.

 

اشتراک گذاری

افزودن دیدگاه




متن بالا را در زیر وارد کنید

رادیو شهروند
شهروند خبرنگار
مجله شهروندی
چندرسانه ای
تجارب شهرهای موفق دنیا
ارسال تصویر
تصاویر شهر را برای ما ارسال کنید